DONGENS JEUGDKAMPIOENSCHAP SPORTVISSEN 2019

Vrijdag, 21 juni 2019

Op donderdag 20 juni werd het Dongens jeugdkampioenschap sportvissen georganiseerd door de drie Dongense hengelsportverenigingen, HSV DONGEN, DE RUISCHVOORN en VISSERSLUST uit ’s Gravenmoer. In de categorie 12 – 15 jaar werd Joey Kaptijn Dongens kampioen 2019 met 38 vissen en 403 cm. In de categorie tot 12 jaar werd Rik Broeders Dongens kampioen 2019 met 29 vissen en 295 cm.

Slechts vijf deelnemers vangen 104 stuks vissen met een totale lengte van 1155 cm.

Op donderdag 20 juni werd het Dongens jeugdkampioenschap sportvissen georganiseerd door de drie Dongense hengelsportverenigingen, HSV DONGEN, DE RUISCHVOORN en VISSERSLUST uit ’s Gravenmoer.Ondanks de bedroevende opkomst, slechts 6 inschrijvingen waarvan er eentje zonder bericht niet kwam opdagen, werd toch besloten om deze wedstrijd door te laten gaan en deze fanatieke sportvissertjes met een flink aantal supporters, niet teleur te stellen.
Om 18.00 uur werden de plaats nummers getrokken en om 18.30 uur kon het beginsignaal gegeven worden. Al gauw bleek dat de vissen er zin in hadden en de ene vis na de andere werd aan land gebracht.
Er werd gevist in twee categorieën, tot 12 jaar en van 12 jaar tot 15 jaar. Na het laatste eindsignaal werden de vissen gemeten en waren de kampioenen bekend.

Tweede werd Tomas Bot met 13 stuks en 186 cm.

Tweede werd Lars Groeneveld met 18 vissen en 200 cm. En derde werd Milan Stevens met 6 vissen en 71 cm.

Voor alle deelnemers was er een prijsje en de kampioenen ontvingen uit handen van Voorzitter de Roos van HSV Dongen de bijbehorende kampioensbeker, welke geschonken waren door Café de Viersprong.